Τῇ ΙΕ´τοῦ αὐ­τοῦ μη­νὸς μνή­μη τῆς σε­βα­σμί­ας με­τα­στά­σε­ως τῆς
ὑ­πε­ρεν­δό­ξου δε­σποί­νης ἡ­μῶν Θε­ο­τό­κου καὶ ἀ­ει­παρ­θέ­νου Μα­ρί­ας.

Τ ΙΕ το α­το μη­νς μνή­μη τς σε­βα­σμί­ας με­τα­στά­σε­ως τς ­πε­ρεν­δό­ξου δε­σποί­νης ­μν Θε­ο­τό­κου κα ­ει­παρ­θέ­νου Μα­ρί­ας.
Στίχ. Ο θα­μα θνή­σκειν κο­σμο­σώ­τει­ραν Κό­ρην,
Το κο­σμο­πλά­στου σαρ­κι­κς τε­θνη­κό­τος.
Ζ ­ε Θε­ο­μή­τωρ, κν δε­κά­τ θά­νε πέμ­πτ.


 ἀ­πο­λυ­τί­κι­ον τῆς ἑ­ορ­τῆς. Ἦ­χος α´.

Ἐν τῇ γεν­νή­σει τὴν παρ­θε­νί­αν ἐ­φύ­λα­ξας, ἐν τῇ κοι­μή­σει τὸν κό­σμον, οὐ κα­τέ­λι­πες Θε­ο­τό­κε· με­τέ­στης πρὸς τὴν ζω­ήν, Μή­τηρ ὑ­πάρ­χου­σα τῆς ζω­ῆς· καὶ ταῖς πρε­σβεί­αις ταῖς σαῖς λυ­τρου­μέ­νη, ἐκ θα­νά­του τὰς ψυ­χὰς ἡ­μῶν.


Κον­τά­κι­ον. Ἦ­χος πλ. β´. Αὐ­τό­με­λον.

Τὴν ἐν πρε­σβεί­αις ἀ­κοί­μη­τον Θε­ο­τό­κον, καὶ προ­στα­σί­αις ἀ­με­τά­θε­τον ἐλ­πί­δα, τά­φος καὶ νέ­κρω­σις οὐκ ἐ­κρά­τη­σεν· ὡς γὰρ ζω­ῆς Μη­τέ­ρα, πρὸς τὴν ζω­ὴν με­τέ­στη­σεν, ὁ μή­τραν οἰ­κή­σας ἀ­ει­πάρ­θε­νον.

Ὅ­τε πρὸς ἑ­αυ­τὸν Χρι­στὸς ὁ Θε­ὸς ἡ­μῶν προσ­λα­βεῖν ηὐ­δό­κη­σε τὴν ἰ­δί­αν Μη­τέ­ρα, τό­τε, πρ τρι­ν ­με­ρν, δι᾿ γ­γέ­λου α­τ τν ­π γς με­τά­στα­σιν γνω­ρί­ζων, Και­ρός, φη­σί, τὴν ἐ­μὴν προσ­λα­βέ­σθαι Μη­τέ­ρα πρὸς ἐ­μαυ­τόν.
Μη­δὲν οὖν ἐ­πὶ τού­τῳ θο­ρυ­βη­θῇς, ἀλ­λὰ μετ᾿ εὐ­φρο­σύ­νης δέ­ξαι τὸν λό­γον, καὶ γὰρ πρς ­θά­να­τον ρ­χ ζω­ήν.
Καὶ δὴ τῷ πό­θῳ τῆς πρὸς τὸν Υἱ­ὸν με­τα­στά­σε­ως, ἐ­πὶ τὸ ὄ­ρος τῶν Ἐ­λαι­ῶν ἄ­νει­σι προ­σευ­ξο­μέ­νη με­τὰ σπου­δῆς (ε­ώ­θει γρ συ­νε­χς ν α­τ ­νι­ο­σα προ­σεύ­χε­σθαι)· ἐφ᾿ ᾧ καί τι πα­ρά­δο­ξον τη­νι­καῦ­τα συμ­βαί­νει γε­νέ­σθαι· κλί­νου­σι γρ ξ ­αυ­τν τ πα­ρ τ ­ρος φυ­τά, κα ­σπερ μ­ψυ­χα δο­λα τ προ­σ­κον σέ­βας τ Δε­σποί­ν ­πο­πλη­ρο­σι.
Με­τὰ δὲ τὴν εὐ­χήν, ὑ­πο­στρέ­φει πρὸς τὴν οἰ­κί­αν καὶ ε­θέ­ως ­σεί­σθη ­πα­σα.
Αὐ­τὴ δὲ πολ­λὰ φῶ­τα ποι­η­σα­μέ­νη καὶ εὐ­χα­ρι­στή­σα­σα τῷ Θε­ῷ, συγ­κα­λεῖ τοὺς αὐ­τῆς συγ­γε­νεῖς τε καὶ γεί­το­νας· σα­ρο π­σαν τν ο­κί­αν· ­τοι­μά­ζει τν κλί­νην κα πάν­τα τ πρς τα­φν ­πι­τή­δει­α.
Δῆ­λα ποι­εῖ τὰ πα­ρὰ τοῦ Ἀγ­γέ­λου πρὸς αὐ­τὴν λα­λη­θέν­τα, πε­ρὶ τῆς εἰς οὐ­ρα­νοὺς αὐ­τῆς με­τα­στά­σε­ως· καὶ εἰς πί­στιν τῶν λε­γο­μέ­νων, τὸ δο­θὲν αὐ­τῇ βρα­βεῖ­ον ὑ­πο­δει­κνύ­ει· τὸ δ ν φοί­νι­κος κλά­δος.
Αἱ δὲ με­τα­κλη­θεῖ­σαι γυ­ναῖ­κες, τού­των ἀ­κού­σα­σαι, θρή­νοις ἑ­αυ­τὰς σὺν δά­κρυ­σιν ἔ­λου­ον καὶ μετ᾿ οἰ­μω­γῆς ὠ­λο­φύ­ρον­το. Ὅ­μως τοῦ κό­πτε­σθαι παυ­σά­με­ναι, μὴ ἀ­πορ­φα­νι­σθῆ­ναι ταύ­της ἱ­κέ­τευ­ον.
δ ο μό­νον α­τάς, λ­λ κα πάν­τα τν κό­σμον, με­τα­στ­σα, πε­ρι­σκέ­πειν κα ­φο­ρν δι­ε­βε­βαι­ο­το· κα τ πο­λ τς λύ­πης ­φ­ρει τος πα­ρα­μυ­θη­τι­κος ή­μα­σιν, ος πρς τος πε­ρι­ε­στ­τας ­λά­λει.
Εἶ­τα πε­ρὶ τῶν αὑ­τῆς δύ­ο χι­τώ­νων δι­α­τάτ­τε­ται, ὥς τε τὰς δύ­ο πε­νι­χρὰς χή­ρας ἀ­νὰ χι­τῶ­να λα­βεῖν, αἵ τι­νες συ­νή­θεις αὐ­τῇ ἦ­σαν καὶ γνώ­ρι­μοι, καὶ τὰ πρὸς δι­α­τρο­φὴν παρ᾿ αὐ­τῆς ἐ­κο­μί­ζον­το.
Ταῦ­τα οὕ­τω δι­ε­ξι­ού­σης αὐ­τῆς καὶ δι­α­τατ­το­μέ­νης, γί­νε­ται φ­νω βρον­τς βι­αί­ας ­χος κα πλεί­στων ­πι­στα­σί­α νε­φε­λν, ­π τν το κό­σμου πε­ρά­των τος Χρι­στο Μα­θη­τς ­θρό­ον τ ο­κί­ τς Θε­ο­μή­το­ρος φε­ρο­μέ­νων· ἐν οἷς ἦ­σαν καὶ ο θε­ό­σο­φοι ­ε­ράρ­χαι, Δι­ο­νύ­σι­ος ­ρε­ο­πα­γί­της, ­ε­ρό­θε­ός τε ὁ­μοῦ κα Τι­μό­θε­ος. Οἵ, ἐ­πεὶ ἔ­μα­θον τὴν αἰ­τί­αν τῆς αὐ­τῶν ἀ­θρό­ας πα­ρου­σί­ας, τοι­αῦ­τα πρὸς αὐ­τὴν δι­ε­ξί­α­σι λέ­γον­τες·
Σέ, Δέ­σποι­να, μέ­νου­σαν ἐν τῷ κό­σμῳ, ὡς αὐ­τὸν τὸν Δε­σπό­την ἡ­μῶν καὶ δι­δά­σκα­λον βλέ­πον­τες, πα­ρε­μυ­θού­με­θα· νῦν δὲ πῶς οἴ­σο­μεν τὸ πά­θος; Ἐ­πεὶ δὲ τῇ τοῦ Υἱ­οῦ καὶ Θε­οῦ σου βου­λῇ με­θί­στα­σαι πρὸς τὰ ὑ­περ­κό­σμι­α, χαί­ρο­μεν τοῖς ἐ­πὶ σοὶ οἰ­κο­νο­μου­μέ­νοις.
Ταῦ­τα λέ­γον­τες, τοῖς δά­κρυ­σιν ἑ­αυ­τοὺς ἔ­βρε­χον.
Ἡ δὲ πρὸς αὐ­τούς· Μή, φί­λοι Μα­θη­τα το ­μο Υ­ο κα Θε­ο, μ πέν­θος ρ­γά­ση­σθε τν ­μν χα­ράν· λ­λ τ ­μν σ­μα, κα­θς ­γ σχη­μα­τί­σω τ κλί­ν, κη­δεύ­σα­τε.
Τού­των οὕ­τω πλη­ρω­θέν­των, φθά­νει κα Πα­λος θε­σπέ­σι­ος, τ σκε­ος τς ­κλο­γς· ς κα πε­σν πρς τος πό­δας τς Θε­ο­μή­το­ρος, προ­σε­κύ­νη­σε· κα ­νοί­ξας α­το τ στό­μα, δι­ πολ­λν γ­κω­μι­ά­ζει α­τήν· Χα­ρε, λέ­γων, Μ­τερ τς ζω­ς κα το ­μο κη­ρύγ­μα­τος ­πό­θε­σις. Ε γρ κα τν Χρι­στν μ τε­θέ­α­μαι, λ­λ σ βλέ­πων, ­κε­νον ­δό­κουν θε­ω­ρεν.
Εἶ­τα συν­τάσ­σε­ται πᾶ­σιν ἡ Παρ­θέ­νος. Ἀ­να­πί­πτει ἐ­πὶ τῆς κλί­νης. Σχη­μα­τί­ζει τὸ πα­νά­χραν­τον αὑ­τῆς, ὡς ἠ­βου­λή­θη, σῶ­μα. Ὑ­πὲρ συ­στά­σε­ως κό­σμου, καὶ εἰ­ρη­νι­κῆς δι­α­γω­γῆς δε­ή­σεις ποι­εῖ­ται. Εὐ­λο­γί­ας τῆς δι᾿ αὐ­τῆς πλη­ροῖ καὶ αὐ­τούς· καὶ οὕ­τως εἰς χεῖ­ρας τοῦ ἑ­αυ­τῆς Υἱ­οῦ καὶ Θε­οῦ τὸ πνεῦ­μα ἀ­φί­η­σι.
Ἐ­πὶ τού­τοις ρ­χε­ται τν ­ξο­δί­ων ­μνων Πέ­τρος·
αἴ­ρου­σιν οἱ λοι­ποὶ τῶν Ἀ­πο­στό­λων τὸ κλι­νί­δι­ον καὶ οἱ μὲν προ­ά­γου­σι με­τὰ λαμ­πά­δων καὶ ὑ­μνῳ­δι­ῶν, οἱ δὲ ἐ­φέ­πον­ται, τὸ Θε­ο­δό­χον σῶ­μα πρὸς τὸ μνῆ­μα προ­πέμ­πον­τες.
Τό­τε δ τό­τε κα γ­γε­λοι ­μνον­τες ­κού­ον­το κα φω­να τν ­περ­κο­σμί­ων τά­ξε­ων τν ­έ­ρα ­πλή­ρουν.
Ἐφ᾿ οἷς οἱ τῶν Ἰ­ου­δαί­ων ἄρ­χον­τες, τι­νὰς τοῦ ὄ­χλου ἀ­νε­ρε­θί­σαν­τες, πεί­θου­σι πει­ρᾶ­σαι τὴν κλί­νην πε­ρι­τρέ­ψαι εἰς γῆν, ἐφ᾿ ἣν τὸ ζω­αρ­χι­κὸν ἐ­τέ­θη σῶ­μα, καὶ τοῦ­το κα­τα­βα­λεῖν.
Ἀλλ᾿ ἤ­δη τοὺς τολ­μη­τὰς ἡ δί­κη φθά­σα­σα, ὀμ­μά­των τυ­φλώ­σει πάν­τας κο­λά­ζει.
­να δ α­τν κα χει­ρν ­πο­στε­ρε μ­φο­τέ­ρων, μα­νι­κώ­τε­ρον ρ­μή­σαν­τα κα το ­ε­ρο ­κεί­νου σκίμ­πο­δος ­να­ψά­με­νον· ς πα­ρ τν κλί­νην τς α­θά­δεις χε­ρας, κο­πεί­σας τ ξί­φει τς δί­κης, ­π­ω­ρη­μέ­νας ­φείς, ­μει­νεν ­λε­ει­νν θέ­α­μα· ­ως ο πι­στεύ­σας ξ ­λης ψυ­χς, κα θε­ρα­πεί­ας τυ­χών, ­πο­κα­τέ­στη ς τ πρό­τε­ρον ­γι­ής.
Οὕ­τω καὶ τοῖς τυ­φλω­θεῖ­σι, πι­στεύ­σα­σι, μέ­ρος τι τοῦ παλ­λί­ου τῆς κλί­νης ἐ­πι­τε­θέν, τὴν ἴ­α­σιν ἐ­δω­ρή­σα­το.
Ο δ ­πό­στο­λοι, κα­τα­λα­βόν­τες τ χω­ρί­ον Γεθ­ση­μα­ν, κα­τέ­θη­καν ν τ μνή­μα­τι τ ζω­αρ­χι­κν σ­μα, κα τρες ­μέ­ρας προ­σμέ­νου­σιν ν α­τ, τν γι­νο­μέ­νων ­παύ­στως γ­γε­λι­κν φω­νν ­πα­κού­ον­τες.
Ἐ­πεὶ δέ, κα­τὰ θεί­αν οἰ­κο­νο­μί­αν, ες τν ­πο­στό­λων, ­πο­λει­φθες τς κη­δεί­ας το ζω­αρ­χι­κο σώ­μα­τος κα τρί­τ πα­ρα­γε­γο­νς ­μέ­ρ, ἠ­θύ­μει σφό­δρα καὶ συ­νε­χεῖ­το, δι­ὰ τὸ μὴ τῶν αὐ­τῶν καὶ αὐ­τὸν ἀ­ξι­ω­θῆ­ναι, ὧν ἠ­ξι­ώ­θη­σαν πάν­τες οἱ συ­να­πό­στο­λοι, κοι­νῇ ψή­φῳ, ἕ­νε­κα τοῦ ἀ­πο­λει­φθέν­τος Ἀ­πο­στό­λου, τν τά­φον ­νοι­ξαν, οὕ­τω δό­ξαν αὐ­τοῖς πᾶ­σιν, εἰς τὸ προ­σκυ­νῆ­σαι καὶ αὐ­τὸν τὸ πα­νά­γι­ον καὶ πα­νά­μω­μον ἐ­κεῖ­νο σκῆ­νος, καὶ ἰ­δόν­τες ἐ­ξέ­στη­σαν.
Ε­ρον γρ α­τν κε­νν το ­γί­ου σώ­μα­τος, μό­νην δ τν σιν­δό­να φέ­ρον­τα, πα­ρα­μύ­θι­ον μεί­να­σαν τος λυ­πε­σθαι μέλ­λου­σι κα π­σι τος πι­στος, κα τς με­τα­θέ­σε­ως ­ψευ­δς μαρ­τύ­ρι­ον.
Καὶ γὰρ μέ­χρι τοῦ νῦν, ὁ ἐν πέ­τρᾳ δι­α­γλυ­φεὶς τά­φος οὕ­τως ὁ­ρᾶ­ται καὶ προ­σκυ­νεῖ­ται, σώ­μα­τος μέ­νων κε­νός, εἰς δό­ξαν καὶ τι­μὴν τῆς ὑ­πε­ρευ­λο­γη­μέ­νης Δε­σποί­νης ἡ­μῶν Θε­ο­τό­κου καὶ ἀ­ει­παρ­θέ­νου Μα­ρί­ας.
ς τας ­γί­αις πρε­σβεί­αις, Θε­ός, ­λέ­η­σον κα σ­σον ­μς, ς ­γα­θς κα φι­λάν­θρω­πος. ­μήν.

Ζῆ Κύριος ὁ Θεός ὁ Παντοκράτωρ!

ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ_ΤΗΣ_ΘΕΟΤΟΚΟΥ_15_ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ__ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ_ΠΟΥ_ΙΣΧΥΕΙ_ΑΙΩΝΙΩΣ_ΠΛΗΝ_ΚΥΡΙΑΚΗΣ__R

Δείτε ακόμη

4 Νοεμβρίου του 1254 μ.Χ.
Άγιος Ιωάννης ο Βατατζής ο ελεήμονας βασιλιάς
ο μαρμαρωμένος βασιλιάς

4 Νοεμβρίου  Δευτέρα. Ἰωαννικίου ὁσίου τοῦ μεγάλου (†846), Νικάν δρου καὶ Ἑρμαίου ἱερομαρτύρων. Ἰωάννου Βατάτζη τοῦ βασιλέως καὶ ἐλεήμονος. Γεωργίου ὁσίου (Καρσλίδη) τοῦ ἐν Δράμᾳ

Περισσότερα...

3 Νοεμβρίου 2024  † Κυριακή ΙΘ´ (Ε´ Λουκά)   
Ἦ­χος β´ Ἑ­ω­θι­νὸν η´

3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024  † ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΘ´          (Ε´ ΛΟΥΚΑ)    Ἦ­χος β´.    Ἑ­ω­θι­νὸν η´ Ἀ­κε­ψι­μᾶ, Ἰ­ω­σήφ, Ἀ­ει­θα­λᾶ μαρ­τύ­ρων (δ´ αἰ.­)· ἀ­να­κο­μι­δὴ τῶν λει­ψά­νων Γε­ωρ­γί­ου τοῦ τρο­παι­ο­φό­ρου. Γε­ωρ­γί­ου

Περισσότερα...
Skip to content